Trend dan penemuan daripada tinjauan 142,259 pemilik rumah AS di Houzz, mengenai renovation rumah mereka pada tahun 2018 dan rancangan untuk 2019
![Trend Renovation](https://st.hzcdn.com/simgs/47a1f2ae0cd9dd20_4-1793/home-design.jpg)
Houzz ResearchMUAT TURUN LAPORAN LENGKAP
Belanja Dapur: Perbelanjaan dapur kekal sebagai ruang paling popular dan paling mahal untuk renovation pada tahun 2018. Malah, pelaburan kewangan dalam renovation dapur biasa (median) melonjak 27% pada 2018, kepada $ 14,000, berikutan kenaikan 10% pada tahun 2017. Perbelanjaan Median untuk renovation bilik air tetamu dan bilik air master meningkat sebanyak 17% dan bilik kedua dan bilik ketiga meningkat sebanyak 14%.
Kos Pengubahsuaian Keseluruhan Kekal Stabil: Di peringkat nasional, pemilik rumah yang biasa (median) di Houzz merancang untuk membelanjakan $ 10,000 untuk renovation rumah pada tahun 2019, sejajar dengan tiga tahun sebelumnya. Selain itu, jumlah perbelanjaan renovation median pada tahun 2018 kekal stabil pada $15,000. Menariknya, bahagian pemilik rumah yang melabur kurang daripada $5,000 pada pengubahsuaian rumah naik dari 16% pada tahun 2017 hingga 19% pada tahun 2018.
Pasaran Tempatan: Separuh daripada 50 kawasan metropolitan AS terbesar (mengikut penduduk) menyaksikan trend penurunan perbelanjaan renovation median pada tahun 2018. Malah, antara 50 metropolitan ini, 7 daripada 10 bandar teratas dengan renovation median tertinggi tahun 2017 menyaksikan penurunan perbelanjaan pada 2018.
Gen Z Masuki Pasar Reno : Baby Boomers (umur 55 hingga 74) dan Gen X (umur 40 hingga 54) digabungkan mewakili 81% daripada pemilik rumah yang menjalankan renovation, dengan perbelanjaan median sebanyak 2018 $ 15,000 setiap satu. Millennials (umur 25 hingga 39) menyumbang 14% untuk renovation rumah, dengan perbelanjaan median $ 10,000. Gen Z (umur 18 hingga 24 tahun) menyumbang hanya sebahagian kecil daripada pasaran renovation (0.3%) dan mempunyai perbelanjaan median terendah ($ 7,000).
Keselamatan, Smart Tech dan Keseronokkan Menghias: Peningkatan keselamatan terus mendapat populariti, dengan pertumbuhan purata tahunan sebanyak 20% dalam tempoh tiga tahun yang lalu dan perbelanjaan median sebanyak $ 500 pada 2018. Millennials merangkul peningkatan keselamatan pada kadar yang lebih tinggi daripada Baby Boomers (24% berbanding 15%). Mereka juga lebih cenderung untuk mengutamakan teknologi pintar, seperti termostat pintar, dan kegemaran menghias sendiri selepas renovation.